ارسال در: شنبه, May 9th, 2015

مدیر انتشارات قدیانی :خانواده‌ها؛ مخاطبان ناشران عمومی و ناشران کودک و نوجوان

پایگاه خبری پرشیانیوز-مدیر انتشارات قدیانی معتقد است، همجواری و نزدیکی ناشران عمومی و ناشران کودک و نوجوان خروجی بهتری را برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب رقم می‌زند، چراکه مخاطبان آنها خانواده‌ها هستند.
2
به گزارش پرشیانیوز؛مدیر انتشارات قدیانی در گفتگو با ستاد رسانه‌ای انجمن ناشران فرهنگی کودک و نوجوان، درباره برگزاری بخش کودک و نوجوان توسط این انجمن گفت: این انجمن سال‌هاست که برگزاری بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب را برعهده دارد و شروع فعالیت آن به پنجمین دوره نمایشگاه بازمی‌گردد. سالن کودک نیز وقتی به‌طور مستقل فعالیت خود را آغاز کرد، تحویل انجمن ناشران فرهنگی داده شد.

نادر قدیانی درباره جایگاه بخش کودک و نوجوان افزود: به نظر من، ادغام بخش کودک و نوجوان و ناشران عمومی به معنای این‌که هردو در یک فضا کار خود را دنبال کنند، تصمیم درستی نیست، اما لازم است تا این دو بخش در فضایی نزدیک به هم باشند. حتی امسال هم بحث این بود که ناشران کودک و نوجوان در رواق شرقی مصلای امام خمینی(ره) حضور داشته باشند، اما به‌دلیل کمبود فضا همه ناشران نمی‌توانستند حضور داشته باشند، چراکه بخش فعلی 6500 متر مساحت دارد، اما در
غیر این صورت حداکثر می‌توانستیم 5000 متر فضا در اختیار داشته باشیم.

وی همچنین ادامه داد: البته من معتقدم که خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان و ناشران کودک و نوجوان و عمومی باید به هم نزدیک باشند، چراکه در واقع مخاطبان این دو بخش خانواده‌ها هستند. در حالی که مخاطبان بخش دانشگاهی و آموزشی مخاطبان خاص خود را دارند، اما کودکان و نوجوانان معمولاً با خانواده‌های خود در نمایشگاه حضور می‌یابند. با این حال همه این بخش، مجموعه نشر ایران است و هرچه همه بخش‌ها به هم نزدیک‌تر باشند، بهتر است اما اگر بخواهیم اولویت‌گذاری
کنیم، بهتر است بخش کودک و نوجوان و ناشران عمومی در کنار هم باشند، زیرا مخاطبانشان سنخیت بیشتری با هم دارند.

وی درباره ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه افزود: به نظرم یکی از اتفاقات خوب نمایشگاه امسال تمرکز بخش اداری در فضایی مستقل بود، در حالی که سال گذشته بخش مدیریت، سرای اهل قلم و بخش اداری در سالن‌های مختلفی قرار داشت و فضاهای مفید سالن‌ها را اشغال می‌کرد، اما امسال این بخش در فضایی غیرمفید قرار گرفته است؛
محلی که از نظر مراجعه و فروش به اصطلاح در نقطه کور قرار دارد.

قدیانی به سایر نکات مثبت دیگر بخش کودک و نوجوان نمایشگاه امسال اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه تصویرگران ایرانی از دیگر اتفاقات مثبت این بخش است که باعث افزایش تعامل آنها با ناشران می‌شود و آثارشان را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد.

همچنین نشست‌های سرای اهل قلم برای دومین بار توسط انجمن ناشران فرهنگی برگزار می‌شود و برای بیان ویژگی‌های نشر کودک و نوجوان برنامه‌های مفیدی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه همچنین موضوع فروش کالاهایی غیر از کتاب حل شده است، زیرا در سال‌های قبل تولیداتی غیر از کتاب در نمایشگاه عرضه می‌شد و با فروش زیاد به نوعی کتاب را به حاشیه می‌کشاند. امسال تیمی کارشناسی متشکل از 4 نفر شکل گرفت و محصولات همه غرفه‌ها بررسی شد. مبنا هم بر ملی بودن
تولیدات و عرضه شدن توسط ناشران غرفه‌دار قرار داده شد. ضمن این که فروش این کالاها توسط غرفه‌های دیگر ممنوع شد. با این سه مبنا غرفه‌ها یک به یک بررسی و برای متخلفان از این اصل هم طبق آیین‌نامه نمایشگاه تنبیهاتی در نظر گرفته شده است.

قدیانی درباره بخش‌های جنبی از جمله ستاد اقامه نماز، جمعیت مبارزه با اعتیاد و … که در سالن‌های ناشران کودک و نوجوان قرار دارد، بیان کرد: این اقدامات جنبه فرهنگ‌سازی و تشویقی دارد و توصیه‌های هشداردهنده‌ای را به کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان ارائه می‌کند.

 

دیدگاه

XHTML: شما می توانید از کد اچ تی ام ال استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>